"COONAWARRA", jest bocznokołowcem z napędem dieslowskim, który zastąpił dawne maszyny parowe.

Jako wycieczkowiec, statek rozpoczął karierę w 1950 roku. Przed tą datą służył w charakterze barki towarowej, zbudowanej jeszcze w 1884. Nowi właściciele dodali w 1948 napęd parowy i pod nazwą "J L ROBERTS" używali jednostkę w charakterze towarowca. Siłą rzeczy nie posiadał wówczas rozbudowanej nadbudówki. W trakcie przebudowy, zastosowano część wyposażenia z wycofanych uprzednio statków, i tak, koła napędowe pochodzą z parowca  "EXCELSIOR", natomiast łączący je wał z "MURRUMBIDGEE".

Statek zatonął w 1959, po zderzeniu z pływającym pniem. Szybko wydobyty i wyremontowany, powrócił na rzekę, gdzie dalej pływa w charakterze wycieczkowca.

Wymiary - 34 x 6,8 x 2,6 m.

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie po lewej zrobione w trakcie wyścigu bocznokołowców na rzece. Na dachu stoi członek załogi z wężem przeciwpożarowym. Jego rolą jest "odstraszać" przeciwnika i zmuszać do manewrów, co ma utrudnić wygranie konkurencji.  Jest to całkowicie legalna ?! i dozwolona praktyka akceptowana przez właścicieli statków. Innym dozwolonym "fair play", jest mocowanie do kadłuba "przeciwnika" wiader poniżej linii wodnej, które efektywnie zwalniają prędkość.  Na nadbudówce widoczne agregaty klimatyzatorów.

  powrót do galerii